Thursday 5 May 2016

DAPKR bersengkokol dengan Sarawak Report ?

Salah tetap Salah.

Ini pendirian saya.

Walau bagaimanapun, bukan niat saya hendak mengupas samada isu SUPP menerima wang itu salah ataupun tidak.

Biarlah hakim mahkamah menentukan.

Kepercayaan telah diberikan kepada sistem kehakiman untuk menghakimi kes liwat Anwar Ibrahim - dan perkara yang sama mesti juga diberikan kepada kes-kes lain.

Yang ingin saya sentuh disini ialah 'kerjasama' diantara DAPKR & Sarawak Report.

Telahan saya ternyata benar apabila saya mengandaikan isu SUPP menerima wang akan tiba-tiba hangat ketika kempen pilihanraya.

Sejak hari penamaan calon, saya asyik tertunggu-tunggu bilakah DAPKR akan menggunakan isu ini untuk membunuh SUPP.

Tetapi saya terperanjat apabila peranan untuk memanaskan isu ini tidak dibuat oleh DAPKR tetapi Sarawak Report.

Persoalannya ialah mengapa Sarawak Report menunggu disaat-saat akhir sebelum mengundi untuk menunjukkan bukti?

Sekiranya ia adalah strategi Sarawak Report, maka ada logiknya mengapa isu ini tak pernah 'panas panas panas panas panas' setelah didedahkan.

Persoalan seterusnya ialah - mengapa DAPKR menyerahkan tugas menyerang SUPP kepada orang luar?

Apa habuan yang telah dijanjikan?

Tepuk dada tanya selera.

No comments:

Post a Comment