Wednesday 22 June 2016

Keadilan segera untuk tangani jari-jari nakal yang cuba tangguk di air keruh dalam tragedi berdarah di Miri

Keadilan mengkehendaki kebenaran diperlihatkan dengan segara bagi tujuan memadamkan kekotoran-kekotoran yang dihasilkan oleh jari-jari hitam di laman sosial yang cuba untuk memberi gambaran nakal keatas tragedi berdarah di Miri.

Situasi murung dan sedih ahli keluarga mendiang Bill Kayong sewajarnya jangan dilanyak dengan cerita-cerita yang berbau politik yang seolah-olah cuba untuk meniup api kemarahan dikalangan ahli keluarga dan rakan-rakan mendiang.

Atas sebab ini, saya mengutuk sekeras-kerasnya sebarang usaha untuk mengambil kesempatan dari tragedi oleh mana-mana pihak untuk memburukkan pihak yang lain tanpa terlebih dahulu mendengar keputusan siasatan oleh pihak berkuasa.

Saya juga mengutuk sekeras-kerasnya tragedi malang yang menimpa mendiang Bill Kayong - dan saya amat berharap pihak yang bersalah akan dibawa ke muka pengadilan dengan segera, dan menerima balasan yang setimpal dengan perbuatan hina tersebut.

Saya amat berharap pihak polis akan berusaha keras untuk memastikan insiden seumpama itu tidak akan berlaku lagi di Bumi Kenyalang yang terkenal dengan toleransi dikalangan pelbagai kaum, agama dan pandangan politik.

Akhirkata, saya juga amat berharap untuk rakyat Sarawak agar tidak terpedaya dengan niat jahat sesetengah pihak yang cuba menangguk di air keruh.

Receive Regular Updates via Telegram

No comments:

Post a Comment