Wednesday 23 March 2011

PR cuba alih perhatian rakyat dengan isu video seks: Pandi

Utusan Borneo
Posted on March 23, 2011, Wednesday

BINTULU: Pakatan Rakyat (PR) cuba mengalihkan perhatian rakyat yang kini tertumpu kepada isu terkini video seks membabitkan seorang pemimpin pembangkang, sekali gus mampu menjejaskan reputasi mereka pada pilihan raya negeri ini.

Naib Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Pandi Suhaili berkata, seruan bahas isu tanah Hak Adat Bumiputera (NCR) diragui apabila ia dipersetujui ketika rakyat heboh memperkatakan skandal seks membabitkan pemimpin PR.

“Kita tidak tahu sama ada dakwaan itu benar atau sebaliknya, tetapi pembangkang terlalu cepat melatah dan menyatakan video tersebut memberi imej buruk kepada PR,” ujarnya ketika dihubungi.

Katanya, jika pembangkang jujur dalam perjuangan membela rakyat seperti didakwa, mereka tidak akan menunggu sekarang untuk menyahut cabaran PBB agar berbahas pada awal bulan ini.

Kelmarin, Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin berkata, mereka setuju tawaran berbahas dengan Ketua Penerangan PBB Tan Sri Datuk Amar Adenan Satem mewakili Ketua Menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud.

Pada masa yang sama, di Kuala Lumpur sebuah kumpulan yang enggan dikenali, menayangkan video klip memaparkan aksi seks yang didakwa pemimpin pembangkang dengan pelacur di sebuah hotel pada 21 Februari lepas.

No comments:

Post a Comment